Kwalifikowany podpis elektroniczny

Kwalifikowany podpis elektroniczny dla firm

Bezpieczny podpis elektroniczny, czyli podpis kwalifikowany Szafir

Podpis elektroniczny to dane w postaci elektronicznej zabezpieczające dokumenty przed nieuprawnioną modyfikacją. Dane te pozwalają na jednoznaczną identyfikację osoby poświadczającej dokument. Ustawa z dnia 18 września 2001 r. zrównuje pod względem prawnym bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu z podpisem własnoręcznym.Podpis elektroniczny zapewnienie możliwości składania deklaracji do ZUS, US za pośrednictwem Internetu, podpisywanie plików JPK – te wszystkie czynności, wykonywane przez przedsiębiorców, dzięki kwalifikowanemu podpisowi elektronicznemu Szafir, mogą odbywać się online.

W aktualnej- cyfrowej rzeczywistości brak podpisu elektronicznego to duży problem dla przedsiębiorców, gdyż większość dokumentów wysyłanych jest już w wersji elektronicznej z pomocą podpisu zaufanego. Dokument elektroniczny podpisany podpisem zaufanym stanowi tak samo ważny dokument, jak ten podpisany standardowo. Brak elektronicznego podpisu kwalifikowanego uniemożliwia składanie podstawowych dokumentów jak sprawozdania finansowe, deklaracje VAT, CIT, PIT.

Coraz częściej umowy zawierane między partnerami biznesowymi podpisywane są przy użyciu mobilnego podpisu elektronicznego. Dokument- umowa podpisana podpisem elektronicznym kwalifikowanym ma pełną moc prawną. Ważne, żeby partnerzy biznesowi- kooperujące firmy akceptowały dokumenty podpisane elektronicznie. Zatwierdzenie umowy- dokumentu podpisem zaufanym jest wygodną opcją dla firm i osób, które cenią sobie wygodę. Dokumenty podpisane elektronicznie za pomocą podpisu elektronicznego są wiarygodne i nie wymagają dodatkowego potwierdzenia.

Zestaw do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego Szafir umożliwia komunikację w formie elektronicznej między urzędami a przedsiębiorcami i osobami prywatnymi. Dzięki e-podpisowi Szafir urząd może skontaktować się ze swoimi klientami za pośrednictwem Internetu – przyjmować wnioski i podania podpisane elektronicznie.

Zabezpieczone przy użyciu zestawu do e-podpisu dokumenty zachowują integralność i unikalność, a tym samym zyskują taką samą moc prawną jak ich papierowe odpowiedniki.

Korzyści
Błyskawiczna aktywacja
Bezpieczeństwo
Zaufany dostawca Szafir
Dostępność 24/7

Podpis elektroniczny

Jak wyrobić elektroniczny podpis kwalifikowany?

Procedura nabycia kwalifikowane podpisu elektronicznego wymaga udania się do certyfikowanego dostawcy podpisu elektronicznego, gdzie zainteresowana osoba składa wniosek o wyrobienie certyfikatu podpisu elektronicznego. Potrzebujesz podpisu zaufanego? Zapraszamy do SEDKOM! Jesteśmy certyfikowanym dostawcą podpisu elektronicznego Szafir.

U nas sprawnie i szybko wyrobisz kwalifikowany podpis elektroniczny do podpisywania sprawozdania finansowego, deklaracji, czy składania podpisu na innych dokumentach, w tym dokumentów pdf.Wystarczy, że przyjdziesz do nas ze swoim dowodem osobistym, a my zajmiemy się wyrobieniem dla Ciebie podpis zaufany- elektroniczny podpis kwalifikowany, którym będziesz mógł bezpiecznie podpisywać dokumenty.

Dlaczego warto mieć kwalifikowany podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny online to proste procedury, dzięki którym szybko i sprawnie wyrobisz dla siebie podpis. Kwalifikowany podpis elektroniczny KIR Szafir to zaufany dostawca wpisany do rejestru Ministerstwa Rozwoju. 

Podpis elektroniczny to wygoda- nie musisz chodzić do urzędu skarbowego, czy ZUS, aby złożyć dokumenty. Co więcej możesz bez wychodzenia z domu podpisywać podpisem dokumenty elektroniczne, np. umowy. Tak podpisany dokument podpisem kwalifikowanym jest skuteczny i ma pełną moc prawną.

Jak wyrobić elektroniczny podpis kwalifikowany?

Po otwarciu dedykowanej aplikacji do składania podpisu elektronicznego Szafir kliknij przycisk podpisz. Po kliknięciu przycisku podpisz otworzy się okno z wyborem plików. Wybieramy dokument pdf, czy inny który chcemy podpisać. W oknie pojawi się wybrany dokument. Na dole okna możemy zweryfikować wybrany kwalifikowany certyfikat podpisu. Jeżeli dane i pliki się zgadzają możemy przejść do zatwierdzenia dokumentu elektronicznego podpisem kwalifikowanym. W tym celu wybieramy przycisk podpisz podpisem. Następnie pojawi się okno, w którym należy wpisać PIN do klucza. Po poprawnym wpisaniu PINu dokument zostanie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Na tym etapie możliwe będzie wygenerowanie potwierdzenia złożenia podpisu elektronicznego na wybranym dokumencie elektronicznym.